,

Putras diena

Oktobris jau tradicionāli ir kļuvis par Putras mēnesi, kura ietvaros skolā notiek putras stundas un putru degustācija.

Graudaugi ir viena no nozīmīgākajām produktu grupām, tāpēc ir svarīgi, lai bērni un vecāki mainītu savus ikdienas paradumus un daudz biežāk ēstu graudaugu ēdienus, it īpaši veselīgās putras. Pēc uztura speciālistu ieteikumiem graudaugiem būtu jābūt aptuveni pusei mūsu uzturā. 14.oktobrī mūsu skolā tika piedāvātas 3 putras: auzu pārslu putra, prosas putra un 4 graudu putra. Kā garšīgāko skolēni atzina auzu pārslu putru.

Lūk, daži padomi putru pagatavošanai:

Lai dienu iesāktu pavisam jaudīgi, jau tā vērtīgo putru var papildināt ne tikai ar ievārījumu, bet arī ar šķietami nesavienojamiem produktiem.

Papildiniet savu rīta putru ar rudens sezonas lielāko un vitamīniem vērtīgāko ogu – ķirbi. Vārītai septiņu graudu putrai pievienojiet svaigu sarīvētu ķirbi un papildiniet ar ēdamkaroti medus. Pasniedz ar grauzdētām ķirbju sēklām un kanēli. Tā būs īsta rudens garšu kombinācija, kas sniegs enerģiju visai dienai!

Iecienītas ogas kā pieaugušajiem, tā arī bērniem ir rudens avenes. Auzu pārslu biezputra lieliski sader kopā ar svaigām avenēm, pistāciju drumstalām un mandeļu pārslām. Vērtīgās taukskābes un aminoskābes, kas atrodamas riekstos, uzlabos smadzeņu darbību, savukārt avenēs esošie vitamīni bagātīgi stimulēs imūnsistēmu.

Neparasta, sākotnēji šķietami pat nesaderīga garšu kombinācija – rikotas siers, mandeles, žāvētas vīģes. Šīs visas sastāvdaļas prosas biezputrā padarīs  brokastis tik jaudīgas, ka izsalkumu nejutīsiet vēl ilgi. Ja putru vēlas nedaudz saldāku, papildiniet to ar karoti kļavu sīrupa.

Enerģijas pilnai dienai vārot mannas putru, pievieno kokosriekstu pienu un cidoniju sīrupu. Kad putra gatava, pasniedz to ar cidoniju sukādēm un čia sēklām. Auglis putrai dos svaigumu, savukārt kokosriekstu piens – maigumu, kas kopā veido lielisku garšu buķeti. To noteikti vēlēsies baudīt vēl un vēl.

Rudens klasika – āboli. Jebkurai savai mīļākajai izvārītai putrai var pievienot ābolu kubiņus, kas iepriekš 10 minūtes cepti cepeškrāsnī. Pārlej pāri karameļu mērci un papildina ar nedaudz kanēļa. Garša, ko veido rudens augļa savienojums ar saldiem papildinājumiem, būs gan sprādziens garšu kārpiņām, gan pamatīga vitamīnu deva imūnsistēmas stiprināšanai.

Lai labi garšo! Ēdīsim veselīgi!